משימה לקראת השיעור -
תלמידים יקרים,
צפו בסרטון הבא וכתבו על גבי הלוח השיתופי מה למדתם מהסרטון או השלימו את המשפט: " הסרטון הבהיר לי ש...."
הקפידו להיכנס ללוח השיתופי של בית ספרכם

א. דיון בכיתה - נעסוק בשאלות:
מה למדנו ראינו בסרטון ? מה הסרטון מנסה להבהיר לנו?
מהו הערך מרכזי בו נעסוק ?
כיצד הפתגמים הבאים קשורים לתוכן הסרטון? 
"המדליק נר מנר נהנה וזה אינו חסר". (על פי רש"י במדבר י"א, 17).
 "הנתינה מעשירה את המקבל ואת הנותן" 
אילו דוגמאות לנתינה אנחנו מכירים מחיינו?

ב. סיפורה של הנתינה שלי:
1. היזכרו באירוע של נתינה שלכם לאחרים - כתבו על כך במסמך שיתופי. 
ציינו:
 - באיזו מסגרת פעלתם כנותנים? (ועדה/כיתה/בבית ועוד..)
 - האם הייתה זו נתינה קבועה או חד פעמית?
 - למי נתתם?
 - מדוע נתתם?
 - מה הרגשתם לפני, במהלך ואחרי הנתינה?
 - כיצד לדעתכם הרגישו המקבלים לפני, במהלך ואחרי הנתינה שלכם?
   תוכלו גם להכין לוגו (סמליל) שמייצג עבורכם נתינה.
2. קראו את שחבריכם כתבו, הוסיפו באמצעות הוספת תגובה את תגובתכם על ביטויי הנתינה של חבריכם. התייחסו בתגובתכם לנקודות כגון: האם גם אתם הייתם רוצים להצטרף לנתינה כזו? כיצד אתם הייתם מרגישים נוכח נתינה כזו?
זכרו לציין את שמכם ולהתבטא בשפה נאותה.

נסכם חלק זה ונבדוק:
אילו תחומי הנתינה באו לידי ביטוי בדברים שחבריכם כתבו ? (בסביבות החיים שלכם)

ג. כיצד אנחנו ממשיכים לתת?
חשבו על רעיון כיצד אתם כקבוצה יכולים לתרום?
כדי לבחור את הרעיון המקובל ביותר, נשתמש בכלי שנקרא "טריסידר".
(tricider)
קראו את רעיונותיהם של חבריכם, והצביעו עבור הרעיון הטוב ביותר לדעתכם.
זכרו להפעיל שיקול דעת.. האם תוכלו ליישם את הרעיון?
האם מדובר בנתינה חד פעמית או לאורך זמן? וכו'..